Sunday, November 24, 2013

Candy Shop - It´s just so me!


Pakko mun on ihan heti myöntää... Verson Puodin Karkkikaupan joustocollegen värin sävyä olin joksikin muuksi kuvitellut. Mutta hetken (lue viikon taikka kahden viikon) totuttelun jälkeen tämä oikea sävy tuntuikin varsin oikealta. Enää puuttui ne kaavat. Halusin tästä pitkähihaisen mekon jossa olisi taskut ja huppu, ja kyllä se huppu oli tässä tärkeä.
Otin sen mun lempparikaavan käsiini, eli Onion 2035, ja rupesin sitä muokkailemaan, piirsin pienemmän pääntien johon sovittelin huppua minkä Allt om handarbeten lehdestä löysin. Hupun vuoreksi ja myöskin taskujen vuoreksi laitoin maastokuviollista trikoota, väriensä puolestaan sopivaa kangasta, mielestäni. Huppu osoittautui hirveän suureksi, pienensin sitä pikkuisen ja annoin sitten olla. Ompelin hupun kiinni mekkoon. Koska en älynnyt että jos laittaa hupun päät liian paljon (jopa muutaman sentin) lomittain niin se vetää isohkoa pääntietä kurttuun, niin pelastin tilanteen ompelemalla punaisen napin tuohon päätieheen, silleen ettei kangas pääse vetäytymään sivuille. Hassu idea mutta siinähän se istuu. Mekosta tuli enemmän rakas mitä ikinä olisin kuvitellut, viihdyn siinä tosi hyvin.










Måste genast medge... att nyansen på Verson Puotis Karkkikauppa (godisaffär) stretchcollege var egentligen något helt annat än jag tänkt mig. Men efter att jag låtit färgen mogna ett tag (läs en vecka eller två) så kändes nyansen helt rätt. Nu saknade jag bara mönster. Jag var sugen på en klänning med fickor och luva, japp luvan var viktig den här gången.
Jag tog mitt favoritmönster, Onion 2035, och började justera det med ett mindre halshål dit jag sydde en luva som jag hittade i Allt om handarbete. Som foder i både luva och fickor sydde jag camouflagemönstrad trikå som jag tyckte passade med tyget. Luvan visade sig vara jättestor så jag minskade på den och sydde sedan fast den i klänningen. Tyvärr sydde jag luvans framändar för mycket omlott så de drog till det ganska stora halshålet på ett fult sätt. Jag räddade situationen med att sy dit en röd knapp, lite tokigt men det funkar. Jag blev faktiskt mer kär i klänningen än jag någonsin kunnat tro, jag trivs i den.




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails