Wednesday, November 6, 2013

Grey is the new black!


Harmaata sen olla pitää, ainakin nyt tällä hetkellä. Kankaiden Yönä löysin Kestovaippakaupasta harmaata meleerattua neulosta, 85 % polyesteriä, 10 % viskoosia ja 5 % elastaania. Aivan ihanan pehmoinen ja joustava kangas. Siitä ompelin itselleni hieman muokatulla Onion 2035 kaavalla mekon ja kangas riitti vielä juuri ja juuri löysähköön pipoon.
Kestovaippakaupasta tarttui mukaan myös palanen joustocollegekangasta. Aika uusi tuttavuus minulle, mieluinen sellainen ja siitä ompelin leggarit, myöskin muokatulla Onion kaavalla.
Röyhelöhuivi neulottu Novitan Pampulalangasta, niitä pitikin neuloa yksi jokaista väriä...











Grått ska det vara, i alla fall just nu. Kankaiden Yö (översatt till svenska Tygernas Natt, en tillställning som nu ordnades för tredje gången i Finland. En natt där nu senast 37 tyg- och syrelaterade företag ställde upp med trevliga lottterier, tävlingar, specialerbjudanden och mycket mer skoj kl 21.00 på kvällen till 09.00 följande dag.
På "Tygernas Natt" beställde jag hem ett härligt mjukt tyg från Kestovaippakauppa. Gråmelerat, 85 % polyester, 10 % viskos och 5 % elastan. Av tyget sydde jag mig en klänning med Onions 2035 mönster, lite grann omgjort. Det blev en liten bit tyg över och av den sydde jag mig en skön mössa.
Från Kestovaippakauppa beställde jag även hem en bit stretchcollegetyg. En ganska ny bekantskap för mig även om en trevlig sådan och av den biten sydde jag mig ett par leggings, även dem med lite omgjort Onions mönster.
Volangscarfen stickad av Novitas Pampulagarn och scarfar behövde jag visst i alla färger...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails