Tuesday, September 28, 2010

Eilen se löytyi... / Igår hittade jag...


...nimittäin TÄMÄ!

Olen etsinyt juuri tätä makuupussia jo kaksi vuotta. Nyt lapsiluku on täynnä (onhan se?), 2 ½ vuotias ei nuku enää päiväunia lainkaan kesän jälkeen ja reilu 1-vuotias nukahtaa päiväunille sisällä omassa sängyssä. Mutta kyllä me tälle jotain käyttöä keksitään, ihan varmasti. =)
Retrovauvat kirja kertoo että tätä pussia jaettiin äitiyspakkauksessa vuonna 1978.
Ja kerronko mitä minä tästä ihanuudesta maksoin tuolla kirpparilla?? Yes, yhden (1!!!) euron! Ai että, olen niin onnellinen! =D



... den HÄR!

Jag har letat efter denna sovpåse i två års tid. Nu ska det ju inte bli några fler barn hos oss mer (det är väl så?), 2 ½-åringen sover inte alls dagssömn mer efter sommaren och 1-åringen sover sin dagssömn inne i sin egen säng. Men nog hittar vi användning till påsen i alla fall, det lovar jag. =)
Retrovauvat boken (en finsk bok om finska retrobebisar) berättar att sovpåsen delades ut i moderskapsförpackningen år 1978.
Ska jag berätta vad jag betalade för den här godbiten på loppis?? Yes, en (1!!!) euro! Oj oj, vad jag är glad! =D

14 comments:

  1. Euron! Vähän voisin olla jopa kateellinen.

    ReplyDelete
  2. Onnea hyvästä löydöstä, näyttäisi olevan vielä hyväkuntoinen.
    Vanhoista makuupusseista tuli eniten käytettyä juuri tuota pojalla vauva-aikana, on se vaan suosikki.

    ReplyDelete
  3. Vau! Mahtava löytö! Ja viel noin halvalla!
    Ei ole tuota pussia kyl näkynyt tääl suunnalla ikinä kirppiksellä, ei edes kalliiseen hintaan.

    ReplyDelete
  4. Halvalla sait! Mulla on ollut juuri tuo makuupussi vauvana. Olen syntynyt loppuvuodesta -77:) Omaa ei enää vain valitettavasti ole tallella:(

    ReplyDelete
  5. Den är otroligt läcker! Jag skulle själv vilja ha den trots att jag inte har någon baby längre!! Min svägerska som bor i Finland har denna sovpåse med! Hon är gaalen i retrokläder och prylar!! :-) Jag gillar kläderna du syr!

    ReplyDelete
  6. Olen kyllä ihan täysin kateellinen, tahdon tuollaisen säilöön koska isoveljelläni moinen ollut, mutta se on hävinnyt :(

    ReplyDelete
  7. Super cool! en sån skulle man vilja ha!!
    Jag tittade på din gula mössa med en igelkott på, så fin! för att tag sen så använde jag en nästan exakt likadan till applikation och nu blev jag så överraskad att du ritat en nästan exakt likadan!! Kul :)

    ReplyDelete
  8. Vilket fynd! Den är otroligt fin! Vill också hitta en sån på loppis :)

    ReplyDelete
  9. Toi on varmaan ollut vaan alkuvuoden, kun olen syntynyt toukokuussa -78 ja mulla oli vihreäkukallinen! Toi on kyllä herkku! :D

    ReplyDelete
  10. Kade kade kade. ;) Mulla on ollut tuo sama pussi, olen heinäkuussa -78 syntynyt. Äitini ompeli siitä tyynynpäällisen valitettavasti. :(

    ReplyDelete
  11. Ja vilket fynd, jag är fortfarande överlycklig! =D

    Kyllä, tätä pussia jaettiin kyllä jo -77, olen nyt kuullut että monet saivat sen jo silloin. On se vaan niin ihana, iiih! =D
    Näitä on vissiin muutamaa käytetty joissain kodeissa koiranpetinä joten ehkä Altocumuluksen tyynynpäällinen kuitenkin on parempi. ;-)

    ReplyDelete
  12. Mahtava löytö! Itse olen juurikin koiran petinä käyttänyt silloin nuorena ja tietämättömänä. Kyllä nyt harmittaa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails