Monday, March 1, 2010

Baggy jeans

Näistä housuista ei tullut oikein mieluisia mutta laitan ne kuitenkin tänne niin ehkä muistan mitä teen toisin ensi kerralla. ;-) Farkkukangas on ihanan ohutta sellaista, resoorit harmaat. Kaavana käytin Hanne Meedomin housukaavaa Form 3. Niille jolle hänen kaavat ovat tutut niin tietävät että juuri tuo kolmonen on todella leveä kaava! Ja olihan se aivan liian leveä. Sain kaventaa housuja kahteen otteeseen ja myös yläosaa lyhentää. Lopputulos ei vieläkään ole hyvä mutta päällä housut näyttävät kyllä paljon paremmalta.



Dessa byxor blev inte så bra men lägger hit dem ändå så att jag kanske minns nästa gång vad jag då gör på ett annat vis. ;-) Ett härligt tunt jeanstyg och grå muddresår. Som mönster använde jag mig av Hanne Meedoms byxmönster i Form 3. Alla som känner till hennes mönster vet att det är ett alldeles enormt och jätte brett mönster! Och alldeles för brett var det ju. Jag fick sy in byxorna till och med två gånger och även korta av den övre delen. Slutresultatet är jag inte ännu heller nöjd med men på ser byxorna mycket bättre ut.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails