Saturday, October 2, 2010

ISO ja IHANA tilaus! / En STOR och HÄRLIG beställning!

Sain ison ja niin ihanan tilauksen jota olen muutaman illan ommellut. Paketti lähti matkaan ja saapuikin jo vastaanottajalle joka oli siihen tyytyväinen joten näytän sisällön nyt teillekin. Anteeksi että kuvat ovat niin huonot, aurinko oli menossa nukkumaan aikaisin ja teki temput kuvanlaadun kanssa. Joo, joo, pitäisi muutenkin käydä valokuvauskurssilla... =)
Kaikki trikookankaat (+ viidakkojoustis) ovat Jny Designin. Piparikukka joustofrotee on Myllymuksujen. Resorit ovat paikallisesta kangaskaupasta.


Jag fick en stor och så härlig beställning som jag knåpat med några kvällar. Paketet åkte iväg och har redan kommit fram till mottagaren som var nöjd över innehållet så nu visar jag det till er också.
Förlåt mig att bilderna är så dåliga, solen var visst redan på väg att lägga sig för dagen och spelade spratt med bildkvaliteten. Ja, ja, borde annars också söka upp en fotograferingskurs... =)
Alla trikåtyg (+ djungel stretchfrottéen) är Jny Designs. Pepparkaksblommorna i stretchfrotté är från Myllymuksut. Muddresåren är från den lokala tygaffären.





Body koossa 68 cm, KAM nepparit haarassa, kanttaukset interlockia.

En body i storlek 68 cm, KAM knäppen i grenen, kantad med interlock.




Paita koossa 86 cm ja katsokaa hihoja!! Huomasin tämän vasta kun olin pakaamassa pakettia vaikka näkyy se tuossa kuvassa selvästi että toinen hihoista on pidempi. Kun pahin paniikki oli mennyt ohi korjasin toisen hihan joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

En tröja i storlek 86 cm och kolla in ärmarna!! Jag upptäckte att ena ärmen var längre än den andra först när jag packade pakatet, fast visst syns det ju hur bra som helst på bilden. När den värsta paniken lagt sig fixade jag den andra ärmen så det blev bra till sist.




Herkullinen setti pikkutytölle. Tossut koossa 0-6 kk, tumput 0-1 v ja pipo 46-49 cm.

Ett härligt set till en liten tjej. Tossor i storlek 0-6 månader, babyvantar 0-1 år och mössa 46-49 cm.




Tähtisetti jossa pipo 50-53 cm ja lapaset 1-2 v.

Ett stjärnset med mössa 50-53 cm och tumvantar 1-2 år.




Viidakkosetti jossa pipo 50-53 cm ja lapaset 2-4 v.

Ett djungelset med mössa 50-53 cm och tumvantar 2-4 år.




Tumppuja koossa 0-1 vuotta. Kaksi ensimmäistä paria joustofroteesta ja viimeiset interlockista.

Babyvantar i storlek 0-1 år. De två första paren är sydda i stretchfrotté och det sista paret i interlock.



Siinä ne olivat kaikki, ihanan värikästä! =D

Där va de alla, härligt färgrant! =D

6 comments:

  1. vitsit mitä ihanuuksi ja mitä ihania nvärejä!! Eilen tilasin itsekkin taas ikasyrilta kankaita, seillä on kyllä kivat kuosit ja laadukkaat kankaat, tykkään kovasti!

    ReplyDelete
  2. OJ så mycket fint!
    Har du tips på vart jag kan hitta mönster för att sy tumvantar till min 1-åring?

    ReplyDelete
  3. Strömming: Ja, detta var verkligen en jätterolig beställning! =)

    lallatilaa: Kyllä, kankaat ovat ihania, tykkään niin paljon väreistä ja tosiaan laatu on myös hyvä. =)

    Nilla: Tyvärr, vet jag inte var man hittar mönster på tumvantar, hittade inte själv heller fast jag letade frenetiskt. =( Men kanke ditt bibliotek skulle ha någon bok där du kunde hitta något mönster?

    ReplyDelete
  4. oj, vad mycket snyggt!! blir jätteinspirerad! tack för kommentarerna hos mig!

    ReplyDelete
  5. Aivan uskomattoman ihania ompeluksia sulla täällä!!! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails