Wednesday, January 23, 2013

Diapers


Sisätaskuvaippoja ompelin vauvalle kun siirryttiin pois nöttösistä sun muista pikkuvaipoista. Kaavana toimii SK:n AIO kaava koossa S jota pikkaisen muokkasin. Kuosikankaana tilkkulaatikosta löytynyttä kangasta, yks vanha t-paita ja kirpputorilta joskus ostettu sininen joustofrotee. Sisäpuolella kaikissa musta coolmax ja tukikankaana äp:n vauvapyyhettä, eli joustofroteeta. Kiinnitykset Aplixilla.




När de minsta blöjorna inte längre räckte till för oss sydde jag dessa formsydda pocketblöjorna till babyn. Mönstret är ett lite omgjort mönster i storlek S från tidningen Suuri Käsityö. Utsidans tyg är bl a så´nt jag hittade i stuvlådan, en gammal t-shirt och den blåa stretchfrottén som jag nå´ngång köpt på loppis. På insidan av alla blöjor har jag svart coolmax och för att ge stadga har jag ett lager stretchfrotté (badhandduk från moderskapsförpackningen) i hela blöjan. Fastsättning med Aplix.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails