Wednesday, January 23, 2013

Imetystoppi / Amningstopp


Tuossa aika nopsaan vauvan syntymän jälkeen kokeilin piirtää kaavat Boobin imetystopista ja ompelin testiksi tällaisen topin itselleni. Kankaana Liandlon Hej, sa Petronella jersey ja kanttaukset resoria. Alakappaleen yläkanttiin, luukun alle, laitoin Framilonia jotta pysyisi hyvin ylhäällä. Tuo helma oli Boobin topissa tuollainen kaareva ja ompelin tämän samalla tavalla, älkää kysykö miksi, en tiedä itsekään kun en siitä ollenkaan edes tykkää... ;-)





Ganska fort efter att bebisen var född provade jag på att rita ett mönster av en Boobs amningstopp som jag har. Tyget är Liandlos Hej sa Petronella jersey och kantningen är av muddtyg. Under luckan, i överkanten av det undre framstycket, sydde jag Framilon för att ge stadga. Fållen på Boobs topp var så där rundad som den här också är och jag förstår inte alls varför jag sydde den på det viset istället för rakt, gillar inte alls den där runda fållen... ;-)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails