Wednesday, January 23, 2013

"Ditt & datt"


Ja vielä löytyy kuvia koneelta... =)

Hittade mer bilder på datorn... =)




Mustaa merinovillaa löysin pienen palasen kaapista ja siitä syntyi vauvalle paita. Kaavana joku OB:n ja oma sekoitus. Kauluksen kanttasin samalla merinovillakankaalla. Helma ommeltu pelkästään saumurilla, vähän niin kuin Ruskovillan paidassa. Koko noin 70 cm, lämmin ja mukava paita.

Jag hittade en liten bit svart merinoulltyg i skåpet som fick bli en babytröja. Mönstret blev en blandning av ett OB mönster och eget. Halshålet kanttade jag med samma merinoulltyg. Jag fållade tröjan nertill endast med en overlocksöm, lite så som på Ruskovillas tröjan. Storlek ca 70 cm, varm och go´ tröja.





Tässä oli mun eka versio siitä OB:n kisuliini bodysta ja kokoa tällä 68 cm. Liandlon jersey on ostettu Royal-tuotteesta, kanttausket mustaa interlockia ja nepparit KAM.


Här är den första versionen jag sytt av OB:s kisuliini body i storlek 68 cm. Liandlos jersey har jag köpt från Royal-Tuote, kantad med svart interlock, knäppen KAM.





Vauvanhaalari velourista koossa 68 cm. Tässä kaavan pohjana käytetty Jetro trikoohaalarin kaavaa (OB 4/08). Tässä siis pitkä selkä jotta paksumpikin vaippa mahtuu mukaan. =) Kameleont Designin multistar velouria Royal-Tuotteesta, kanttaus resoria ja tähtinepparit KAM.

En jumpsuit i storlek 68 cm. I mönstret har jag utgått från Jetro trikå overallen från OB 4/08 men gjort om mönstret en hel del. Overallen har en lång rygg så att även en tjockare blöja gott ryms med. =) Kameleont Designs multistar velour har jag löpt från Royal-Tuote, kantad med mudd och stjärnknäppen KAM.







Tässä paita 4-veelle koossa 110 cm. Kokeilin tuota OB 6/2012 lehdestä löytynyttä Raide kaavaa ja tykästyin siihen malliin. Kangas Jny:n metsä interlockina jota Kangashamstereista palasen ostin.

Här är en tröja till 4-åringen i storlek 110 cm. Provade OB:s mönster som heter Raide i tidningen 6/2012 och fastnade verkligen för den modellen. Tyget är Jny:s skog som interlock, köpt från Tyghamstrarna.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails