Friday, November 13, 2009

Kangaskassit painatuksilla / Tygkassar med tryck

Tällaiset kangaskassit askarreltiin koko perheen voimin. Värit ostettu paikallisesta askarteluliikkeestä ja kangaskassit ruokakaupasta. Mäyräkoiriin käytin perunaa muottina (mieheni sen mäyriksen loi), omppuihin käytettiin omenaa ja käsiin ja jalanjälkiin lapsia (tämä oli isoisän isänpäivälahja) =)
Toinen omppukasseista annan kaverilleni ja toinen jää minulle. Mäyräkoirakassi sopi mainiosti kirjastokassiksi.



Tygkassar med olika tryck på gjorde vi med hela familjen. Färgerna köpte jag från den lokala hobbyaffären och tygkassarna från mataffären. Till taxarna användes en potatis som stämpel (min man gjorde den), till äpplena användes riktiga äpplen och till händerna och fötterna användes barnen (denna kass var en present till morfar på farsdagen) =)
Den ena äppelkassen ger jag till min kompis och den andra blir min. Tax-kassen passar perfekt till bibliotekskasse.

1 comment:

  1. Åh vad mycket snyggt det fanns här inne!

    Såg att du frågat mig ang möster på fotingarna. Jag skulle jättegärna dela med mig om nu mönstret varit mitt ;-) Men kolla gärna med lillagryn.blogspot.com, det är hon som "uppfunnit" dem.
    Men idén är relativt enkel, två sidor, och en oval bottenplatta :-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails