Friday, August 6, 2010

Hello Kitty x 2



Nyt en oikein pysy perässä. Jotain ompeluksia on tullut tehty mutta blogiin asti ne eivät ole vielä päässeet kuten esimerkiksi nämä kaksi kesähattua. (Joo, joo, viimeisiä kesähattuja viedään tältä erää) ;-)

Pienempi hattu on ystävän pikkutytölle koossa 42 cm. Oli muuten niin pieni tuo hattu että oikein pelotti että onko liian pieni mutta ei, sopiva se oli. =) Tytön äiti halusi hattuun korvaläpät ja ne piirsin ja pienensin Ottobren ilmaiskaavasta, muutoin kaava on se sama Ottobren mistä aiemmatkin hatut on ommeltu.

Toinen hattu taas on kokoa 52 cm ja sen ompelin siskon tytölle. Siihen laitoin lierin alapuolelle toista vaaleanpunaista kangasta joka jäi yli tästä mekosta.













Nu hinner jag inte riktigt med. Nå´nting smått har jag sytt men hit till bloggen har syerierna inte hittat, som till exempel dessa två sommarhattar. (Ja, ja, de här är de sista sommarhattarna för den här gången) ;-)

Den mindre hatten sydde jag till min kompis lilla dotter i storlek 42 cm. Den såg så pytteliten ut att jag blev riktigt orolig över om den är för liten, men tack och lov var den passlig. =) Flickans mamma ville gärna ha öronlappar på hatten och dem ritade jag av och förminskade från Ottobres gratismönster, annars är hatten sydd i samma mönster som de tidigare hattarna.


Den andra hatten är i storlek 52 cm och ägs av min systers dotter. På undersidan av brättet lade jag ett annat rosa tyg som blev över från den här klänningen.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails